El ministre d’Economia i Finances, Pere López, va visitar ahir l’aeroport de Lleida-Alguaire, on va reiterar la voluntat que aquesta infraestructura es converteixi en un dels aeroports de referència per al Principat d’Andorra, juntament amb els de Barcelona i Tolosa.
En aquest sentit, el titular de la cartera de Finances va explicar que s’està treballant en acords de col·laboració entre Andorra i Catalunya per promocionar l’aeroport i garantir-ne la rendibilitat.
Aquests acords es tradueixen en una col·laboració institucional que es basa en l’intercanvi d’informació pel que fa a les negociacions que es duen a terme amb operadors turístics i amb les companyies aèries. En aquest sentit, el ministre ha explicat que s’estan seguint de prop les negociacions, que ha de dur a terme la societat gestora de l’aeroport, tal com va indicar. La delegació andorrana va visitar les instal·lacions acompanyada del director general de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat de Catalunya, Oriol Balaguer, i del delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo.
López va reiterar el suport del Govern a aquesta infraestructura i va remarcar que ara cal esperar a conèixer quines són les línies que operaran des de l’aeroport i quins seran els mercats destinataris. Un cop coneguda aquesta informació, serà el moment, segons el ministre, de fer les accions promocionals escaients en aquells mercats en què Andorra no hagi tingut gaire presència fins ara. Precisament, l’obertura de nous mercats és un dels avantatges que ha destacat López, junt amb el reforç que suposarà als mercats actuals.
Sense contacte amb Pyrenair
El ministre va destacar que qui ha de portar les negociacions és la societat gestora de l’aeroport, i va negar que des de l’executiu s’hagi mantingut converses amb operadors turístics com Pyrenair per portar esquiadors fins al Principat a través de l’aeroport. López va reiterar que estan a l’espera de les línies aèries que es puguin obrir i va afegir que de moment no s’ha parlat de cap aportació econòmica a la infraestructura.
D’altra banda, López va destacar que la col·laboració entre el Principat i Catalunya es pot traduir en molts àmbits, com per exemple la possibilitat que Andorra disposi d’una oficina d’informació turística a les instal·lacions. Una petició que ja s’ha cursat però que no serà possible per a aquest any. De tota manera, López va comentar que no es renuncia a tenir un espai a l’aeroport i que si això suposa haver de fer una aportació econòmica, es farà, tot i que de moment tot el cost de la infraestructura ha recaigut en la Generalitat de Catalunya.
Trobada amb l’alcalde de Lleida
Cal comentar que, després de visitar l’aeroport, López es va desplaçar a la Paeria, l’Ajuntament de Lleida, on va mantenir una entrevista amb l’alcalde de Lleida, Àngel Ros. Tots dos van expressar la voluntat de reforçar el treball conjunt en diversos àmbits, i sobretot en el turístic, amb la intenció de col·laborar per enfortir la marca Pirineus.
En aquest sentit, tots dos van coincidir a assenyalar el paper cabdal que tindrà l’aeroport en el reforç de la marca. Ros va recordar que l’aeroport operarà amb tres companyies aèries, que oferiran quatre destinacions, cosa que podria suposar entre vuit i deu vols setmanals a partir del mes de març. Ros també va explicar que s’està treballant en dues línies: una per ampliar els vols a l’espai no Schengen i l’altra per poder operar amb mercaderies.
Tant Ros com López van coincidir que no hi ha reticències pel fet que Andorra pugui suposar una competència per al turisme de Lleida. Ros va manifestar que “a Lleida li interessa que Andorra funcioni” i que s’ha de veure el Pirineu com un conjunt que també inclou Andorra.
En la mateixa línia van anar encaminades les paraules de Pere López, que va destacar que els acords conjunts estan més a prop que mai i que hi ha “la voluntat política” de tirar-los endavant. Una voluntat que, segons el ministre, es traduirà en una sèrie de reunions al gener que serviran per enfortir la marca Pirineus.
L’aeroport de Lleida-Alguaire començarà a funcionar el 17 de gener. En una primera etapa l’aeroport estarà focalitzat en els mercats turístics francès, italià i espanyol. A finals del 2011 els esforços s’ampliaran cap al turisme britànic, entre altres mercats.