La remodelació i unificació de totes les oficines de turisme d’Andorra es començarà a veure a partir del proper mes de juny. La realització del projecte ha anat a càrrec de l’empresa de publicitat Aymara, que va presentar la proposta basada en dos idees.
D’una banda, totes les oficines de turisme disposaran d’un rètol lluminós amb la lletra ‘i’, internacionalment lligada al concepte d’informació. Aquest rètol serà de color blau, un color que també ha estat sempre lligat amb l’àmbit de la informació i el turisme. D’altra banda, s’ha creat un recurs gràfic que representa l’sky line d’Andorra en què es representen els principals productes del país, com la natura, les compres, la cultura i el benestar.
Segons el director general d’Aymara, Toni Colom, la intenció va ser «personalitzar la lletra ‘i’ i humanitzar-la, ja que se li ha donat una forma de persona», referint-se als qui treballen a les oficines i als mateixos turistes. El contorn d’aquesta lletra representa una ‘a’ d’Andorra, amb la qual «es crea una xarxa unificada a tot el país».
El ministre d’Economia i Finances, Pere López, va destacar que aquest és «un avenç pel que fa a la cooperació entre el Govern i els comuns i específicament rellevant pel que fa al turisme». El cost de la remodelació de la imatge ha estat de 25.500 euros, subvencionats el 50% pel Govern i la resta per part dels comuns.
I és que actualment totes les oficines de turisme del país, onze en total, depenen dels set comuns, a excepció de l’Oficina Nacional de Turisme. En aquest sentit, la representant dels comuns, Mònica Bonell, va destacar el fet que «ara hi haurà un logotip que farà més fàcil la localització de totes les oficines de turisme i s’establirà un model d’imatge combinada entre aquest logotip i la marca d’Andorra».
El desenvolupament de la Xarxa Nacional d’Oficines de Turisme s’emmarca dins el programa Infoturisme i també contempla les actuacions de creació i comunicació dels productes que s’hi distribueixen, entre els quals també en formen part els de marxandatge, que portaran estampada la nova imatge corporativa. Tot aquest nou material està previst que estigui llest al llarg d’aquest any.
Un dels canvis que també tindrà lloc a l’interior de les oficines de turisme serà l’uniforme que portaran els treballadors. Aquest encara no s’ha decidit com haurà de ser però, segons Bonell, «oferirà una imatge més formal que no pas informal».
De fet, que els informadors turístics portin un uniforme de treball no és novetat ja que des de l’existència de les primeres oficines de turisme als anys 70 i el Sindicat d’Iniciativa, els treballadors vestien d’igual manera.
Tots aquests projectes de la xarxa tindran un cost total de 175.000 euros.