Àlex Andrés aposta per fer d’Andorra «una metròpoli de muntanya, lligant el turisme de natura i l’urbà»

Autor: ROSA BURGOS
Font: més andorra
Publicat el: 15 d'Abril de 2010

El gerent d’Andorra Turisme, Àlex Andrés, durant la seva intervenció en el 6è Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, va dir que el futur de l’estructura del turisme de muntanya passa per lligar el turisme de natura i el turisme urbà i convertir Andorra en «una metròpoli de muntanya».

Andrés també es va mostrar convençut que «el país té possibilitats d’incrementar el mercat internacional perquè actualment la major part del mercat ja no està en mans d’uns pocs països» i, per tant, «és possible captar una part del creixement mundial turístic a través de la segmentació de l’oferta al llarg de tot l’any», trencant així la bipolaritat que té el Principat.

El gerent d’Andorra Turisme també va indicar que s’està estudiant que el portal andorra.ad pugui englobar tota l’oferta turística del país i que «sigui possible que els visitants facin la seva reserva mentre s’estan informant».

D’altra banda, el catedràtic de turisme i del desenvolupament econòmic de la Universitat de Carolina del Sud, Simon Hudson, va destacar que «perquè una estació tingui èxit, s’ha de ser sensible amb els consumidors, proveir els camps de neu d’experiències úniques i trobar maneres innovadores per connectar amb els clients».

En el cas de les estacions petites, Hudson va assenyalar que «cal unir esforços quant a les accions de màrqueting i han d’apostar per la diferenciació i l’especialització». Hudson també va destacar que «per sobreviure i créixer cal recuperar els baby boomers i captar les minories i els joves», una opinió que ja es va formular durant la jornada de dimarts. En aquest sentit, es va mostrar convençut que «els forfets per a debutants haurien de ser gratuïts, perquè als Estats Units només retenen un 15 per cent dels principiants ».

D’altra banda, durant les ponències d’ahir a la tarda, l’expert en la Federació Internacional d’Esquí, Joseph Zenhausern, va posar de manifest de nou els problemes que tenen les estacions d’esquí d’Europa de l’Est, pel que fa a les instal·lacions antigues i la manca d’allotjaments de qualitat, però també va destacar els països que per a ell són els que tenen més potencial de creixement com Bulgària, Geòrgia, Ucraïna i Rússia.

pdf3.jpg