El ministre d’Ordenament Territorial, Gerard Bàrcia, va visitar ahir les quatre obres que s’estan duent a terme a la carretera general 2. Són l’eixamplament al tram de Perecaus, a la sortida de Canillo; la instal ·lació de barreres dinàmiques a la zona del Roc del Quer; la construcció del túnel artificial de Ràdio Andorra, i els accessos a la boca est del túnel dels Dos Valires.
Bàrcia va assegurar que amb l’eixamplament de la carretera a Perecaus i el futur túnel artificial de Ràdio Andorra s’eliminaran els dos «únics punts negres» de l’eix viari que uneix Sant Julià de Lòria amb el Pas de la Casa. Es preveu que el tram de Perecaus –on hi havia «un contrarevolt molt pronunciat» i «quan es creuaven camions de gran tonatge tenien dificultats per passar»– estigui enllestit a l’octubre, i el termini de les obres per al túnel de Ràdio Andorra –on la situació és «idèntica»– està fixat pel juny del 2012. El ministre d’Ordenament Territorial farà una ronda de visites a les obres que s’estan realitzant al país per fer-ne un seguiment i assegurar que no es generen retards.
L’eixamplament de la CG2 al tram de Perecaus s’havia de finalitzar al passat mes de juny, però s’ha hagut de donar una pròrroga fins a l’octubre. Barcia va recordar que el passat abril i a inicis de març, «la meteorologia va ser molt adversa», i per això s’han endarrerit les obres. La concessionària d’aquesta obra, que està pressupostada en 7.074.00 euros, és Trebisa. Aquests treballs inclouen la construcció d’una rotonda que permetrà canviar de sentit a la sortida de Canillo sense haver d’anar fins al punt rodó d’accés a Meritxell, i el riu Valira d’Orient hi passarà canalitzat per sota.
A la zona del Roc del Quer s’hi estan instal·lant unes barreres dinàmiques per evitar possibles despreniments de pedres. Treposa s’encarrega de l’obra per un cost de 597.563 euros. Els treballs havien d’acabar al maig, però es van endarrerir perquè un tram de les barreres s’ha d’ubicar en terrenys d’un particular amb qui s’està negociant.
Pel que fa al fals túnel de Ràdio Andorra, se n’encarrega l’UTE formada per Treballs Públics Armengol i Montané. Aquesta obra s’hauria d’acabar al juny del 2012 i té un cost de 7.584.891 d’euros. Les terres que s’hi han extret durant el buidatge i l’excavació de la trinxera es reubicaran en un 80% a sobre del túnel artificial en formigó, on hi ha d’haver una capa d’uns 30 metres de gruix, i la resta s’han dut a l’abocador. El túnel estarà format per dos tubs, cadascun amb dos carrils.
I respecte a la boca est del túnel dels Dos Valires, que està sent construïda per la UTE Copsa-Axa, s’ha d’acabar al gener del 2011 i té un cost de 15.779.960 d’euros. Tot i així, Bàrcia va apuntar que pot patir un retard «per causes alienes a l’obra», com ara pel fet que es van aturar les tasques pels despreniments a la boca oest, tot i que «avui no és un retard significatiu». El ministre també va informar en relació a la boca oest, l’obra que es va permetre fer «amb caràcter d’urgència » per substituir la cintra malmesa en l’estructura E1 per una pilastra així com el reforçament d’un carro de formigonat, està finalitzada. I va afegir que s’estan esperant els informes tècnics i jurídics sobre el segon despreniment.