El ministre d’Ordenament Territorial, Gerard Barcia, entén que els moviments judicials fets pels advocats dels imputats en l’accident del túnel dels Dos Valires són “lògics”, ja que persegueixen com a objectiu aconseguir “la millor defensa possible”. D’aquesta forma, el polític canillenc va va-lorar les peticions conegudes aquestes setmanes de, d’una banda, anul·lar tot el procés judicial i, de l’altra, de recusar el pèrit principal, Michel Vieriogeux.
Interrogat sobre la qüestió durant la visita d’obres feta a la desviació de Sant Julià, el ministre va argumentar que “quan s’imputa a algú, tothom intenta justificar la seva actuació i que la imputació sigui el més lleu possible”. El titular d’Ordenament Territorial va explicar que “poca cosa més pot dir” des del Govern, ja que “és un tema judicial i força aliè”.
El que sí va lamentar és el fet que, si prospera la demanda de nul·litat de les actuacions fetes fins al moment, s’allargaria encara més un procés ja per si mateix prolongat i, per tant, allunyaria la possibilitat de reprendre les obres que, recordem, es troben totalment aturades després del segon incident succeït al maig.
“És el problema col·lateral dels processos llargs i les implicacions judicials, però és inevitable. Hem de recordar que es van perdre cinc vides”, va argumentar el ministre d’Ordenament, que també va deixar clar que “és impensable que es puguin reprendre les obres sense que hi hagi hagut una depuració de responsabilitats i de causes”. Barcia va indicar que “la voluntat és reiniciar-les el més aviat millor”, però va demanar que “la justícia segueixi el seu curs”. Segons va revelar el polític, l’executiu encara no ha rebut cap dels informes esperats sobre l’accident del novembre i, per tant, continua pendent de “les decisions judicials”.
La batlle es troba ara en espera de conèixer l’opinió de les altres parts i també de la fiscalia sobre la petició d’anul·lació, justificada per la manca d’assistència lletrada durant els interrogatoris policíacs. L’altra demanda, la de recusació de Bieriogeux, es basa en un possible lligam del pèrit amb Luis Miguel Viartola, director tècnic de Dragados, una de les tres companyies encarregades de tirar endavant la construcció del viaducte.