Fixats els requisits per oferir la informació en matèria fiscal

Autor: P. G.
Font: el periòdic d'andorra
Publicat el: 24 de Febrer de 2011

Els requisits per avaluar les demandes d’informació dels 17 països que han signat amb Andorra l’intercanvi d’informació fiscal ja estan fixats en un reglament que va aprovar ahir el Consell de Ministres, i que desenvolupa la llei d’intercanvi d’informació en matèria fiscal.

Segons va explicar el portaveu del Govern, Bruno Bartolomé, en aquest reglament s’estableix tot un seguit de documentació que els demandants d’informació hauran de reomplir per sol·licitar la demanda d’informació. Una qüestió que, segons assegura Bartolomé, garantirà el secret bancari i la confidencialitat de les dades.

En aquest sentit i des de que el passat 10 de febrer va entrar en vigor el conveni entre Espanya i Andorra en matèria d’intercanvi d’informació fiscal, el Govern encara no ha rebut cap demanda d’informació per part del país veí. «Ja es va anunciar que hi ha un termini d’adaptació dels dos països que signen aquest conveni», va explicar el portaveu del Govern justificant la manca de demandes.

Ara, amb el nou reglament i a partir de la primera demanda que entri al Govern, s’haurà de complir una sèrie de requisits que hauran d’acompanyar la sol·licitud d’aquesta petició. Segons va explicar Bartolomé, la demanda d’informació ha de justificar la identitat de l’autoritat sol·licitant, el període de la informació que demanda, la naturalesa d’aquesta reclamació, així com la finalitat que es vol obtenir per la part requeridora i els motius de l’interès. «Amb tot, quedarà garantida la privacitat de les persones», va insistir Bartolomé.

El procés d’avaluació de les demandes per part de l’Executiu andorrà també quedarà fixat amb criteris objectius. Les dues autoritats, estrangeres i andorranes, han de respectar uns criteris en el marc d’una petició d’informació fonamentada en la legislació i els convenis bilaterals d’aplicació. Per a la redacció d’aquest Reglament, el Ministeri de Finances ha fet «una ronda de consultes a l’Associació de Bancs d’Andorra (ABA) i ha demanat també l’opinió a l’OCDE», segons va explicar Bartolomé.

En aquest reglament no es fixa cap obligatorietat per a l’ABA. Segons va explicar el portaveu del Govern, és l’Executiu qui ha de donar resposta i qui es posarà en contacte amb els bancs per reclamar aquesta informació.

El nou reglament també contempla la possibilitat de interposar el recurs.

Bartolomé va assegurar que, ara per ara, no hi haurà ampliació de personal per donar resposta a aquestes demandes d’informació.

Per altra banda, l’acord entre Andorra i Suècia per l’intercanvi d’informació fiscal va entrar en vigor el passat 11 de febrer, segons va publicar ahir el BOPA. El conveni va ser signat a París el 24 de febrer de l’any passat.

pdf3.jpg