Socialdemocràcia i Progrés (SDP) considera que “no estem en la bona línia” pel que fa a la promoció turística del país. I prova d’això és que mentre els països de l’entorn estan recuperant visitants, Andorra n’està perdent.
El president de la formació, Víctor Naudi, i el membre del consell nacional Joan Marc Miralles van explicar ahir en roda de premsa que els resultats turístics de l’estiu estan “molt per sota de les previsions”.
Així, durant els mesos de juny, juliol i agost s’ha registrat una disminució del 4,4% en el nombre de turistes, quan s’havia anunciat que augmentarien un 3%. Miralles va ressaltar que l’agost passat ha estat “el pitjor de la nostra història”, amb 1.044.000 visitants, un 5,8% menys que l’any anterior i per sota del 2012.
Aquests números contrasten, segons els dirigents d’SDP, amb els obtinguts a Catalunya, on creixen un 4,3% els visitants, o a Espanya, amb un increment del 5%. “Nosaltres estem en baixada quan tots els nostres veïns estan en pujada”, va destacar Miralles.
Pel que fa al mercat francès, on es van invertir bona part dels recursos econòmics en promoció, hi ha hagut un “fracàs estrepitós” perquè els turistes francesos han baixat prop del 12%, quan el ministre havia anunciat una pujada del 3,9%.
SDP dubta també que els espectacles del Cirque du Soleil del mes de juliol contribueixin a atreure nous visitants i van rebatre els resultats explicats recentment pel ministre de Turisme, Francesc Camp. Així, Miralles va posar de manifest que entre el 2011 i el 2014 els visitants han baixat un 2,9%, els excursionistes un 4,6% i els turistes han pujat un 2,8%.
Aquest últim percentatge significa 4.485 turistes més, un resultat que segons va dir no justificaria la important despesa que es fa per portar l’espectacle. “No sembla doncs que sense el Cirque du Soleil haguem de tenir molts menys visitants que els que tenim al juliol”, va dir Miralles. Per tant, segons SDP, l’impacte d’aquesta acció és “irrellevant”.
Per la seva banda, Naudi va insistir que la política turística no s’ha de fer “a cop de talonari”, com fa DA, sinó potenciant la presència de la cultura i la natura en la promoció turística, i fent participar en les decisions els diferents actors turístics.