Tot i que la situació econòmica no passa pel millor moment i la voluntat de l’executiu és retallar al màxim possible les despeses públiques, el Govern es va reafirmar ahir en la intenció de destinar més recursos al desenvolupament i a la promoció turística.
Es tracta sens dubte d’una bona notícia, ja que no es pot oblidar que el turisme és un dels puntals que sustenta l’economia del país i que bona part de la recuperació econòmica passa inevitablement per poder mantenir i incrementar, al més aviat possible, el nombre de visitants. És cert que la crisi que viu el sector no és exclusiva d’Andorra, ja que només cal veure l’ocupació que es registra a la costa catalana aquests dies o la davallada de turistes arribats a Espanya segons les dades fetes públiques recentment pel ministeri pertinent, i que el país ha de competir amb tot un seguit de noves destinacions que ofereixen, ara per ara, un producte més econòmic. Amb tot, hi ha marge suficient per millorar el posicionament com a destinació. D’una banda, cal fer una aposta ferma per la qualitat i allunyar-se d’un model de turisme de masses, que a la llarga no dóna els rèdits esperats, i de l’altra cal buscar noves vies com la creació d’una marca Pirineus conjuntament amb els territoris veïns, plantejament de què sempre s’ha parlat però no s’ha fet cap pas ferm.