La desviació de la Massana és l’obra «més necessària» per al Govern socialdemòcrata

Autor: E.O.G.
Font: Més Andorra
Publicat el: 16 d'Octubre de 2009

Una de les prioritats de l’Executiu liderat per Jaume Bartumeu és la desviació de la Massana. Així ho va fer saber el ministre titular d’Ordenament Territorial, Vicenç Alay, en una visita de treball a les obres de la boca oest del túnel dels Dos Valires.

El Consell de Ministres hauria aprovat ja els darrers estudis geotècnics i hi ha previstos plurianuals en el pressupost del 2010 per «no condemnar d’entrada» aquestes obres, va explicar Alay, que va manifestar que de les infraestructures establertes en el pla viari –que «és ambiciós »– aquesta «és a l’agenda més immediata», i al seu entendre, «és la més necessària».

Pel que fa a l’evolució dels treballs del túnel dels Dos Valires, aquests van a bon ritme i dins del termini previst, que és que la infraestructura entri en funcionament de cara al 2011. Les obres de la fase estructural de la boca oest d’aquí a menys d’un mes estaran acabades –tres setmanes, va calcular el cap d’àrea d’Obres Públiques del Ministeri, Josep Maria Huertas –, i el Govern licitarà aviat els equipaments i acabats.

L’obra inclou la sortida del túnel, el viaducte i la rotonda –d’uns 90 metres de diàmetre – d’enllaç amb la carretera general 3. Alay va comentar que no coneixia cap desviació del pressupost inicial, de 28 milions d’euros, però va afegir que en el pressupost per a l’any que ve s’està revisant la possibilitat de reconduir el mètode de pagament del sistema alemany –pagar el total de l’obra quan s’entrega– al diferit, a llarg termini i així alliberar crèdit per a altres possibles actuacions. La infraestructura que s’està fent a la boca oest dels Dos Valires, tal com va qualificar Vicenç Alay, és una obra «espectacular», i «singular », segons Huertas, sobretot per l’emplaçament, en una vall molt tancada. Huertas va explicar que s’està fent servir una «altíssima tecnologia » amb formigó pretensat, i per integrar l’obra en l’entorn i minimitzar l’impacte visual, l’estructura és «molt esvelta». El cap de l’àrea d’Obres Públiques va especificar que el viaducte farà uns 150 metres de llargada i el màxim de gruix serà de gairebé un metre i mig al centre i s’aprimarà fins als 20 centímetres als cantons.

S’està treballant «al límit» del que permeten els coneixements actuals, va resumir Huertas. En aquesta obra hi estan treballant al voltant d’un centenar de persones, un personal «especialitzat i qualificat», va matisar Huertas. Pel que fa a la boca est, a la Bartra d’Encamp, els treballs de l’enllaç han començat fa relativament poc, però es preveu que s’entregui l’obra el 2011. Huertas va assegurar que en la construcció de la rotonda elevada que s’hi ha de fer s’evitarà al màxim les afectacions al trànsit, i va assegurar que, excepte per causes de força major, sempre hi haurà els dos carrils de circulació.

pdf3.jpg