El Govern es mostra disposat a tirar endavant durant aquesta legislatura la llei de joventut, però considera essencial que en la seva elaboració hi participi activament el col·lectiu al qual anirà dirigida.
Així ho va explicar ahir el secretari d’Estat d’Esports, Joventut i Voluntariat, Manel Blasi, durant una reunió que va mantenir al matí amb 94 delegats de les classes de secundària de tots els centres educatius del país. La trobada volia servir per copsar les opinions i inquietuds d’aquest sector de població, a la vegada que vol ser un primer pas per fomentar la seva participació i la col·laboració en l’elaboració de les polítiques destinades específicament a ells.
“Seria un error, una gran equivocació, fer aquestes polítiques sense comptar amb vosaltres”, va explicar als assistents Blasi, que va remarcar la voluntat d’aconseguir “una llei de joventut consensuada amb els joves”. El polític va avançar que la intenció de l’executiu “és crear xarxes de comunicació amb ells i vincular-los als processos de presa de decisions”. Després de la trobada d’ahir, s’espera poder crear i coordinar amb els delegats participants “taules i trobades” per continuar el treball.
A l’acte també hi van assistir la coordinadora de polítiques de joventut, Judith Salazar; Adrián Lledó, com a representant del Fòrum de la Joventut; Bernadeta Coma, presidenta de la taula mixta de Joventut, i el secretari d’Estat d’Educació, Josep Roig. Aquest últim va assegurar que “la promoció de la participació dels joves és un repte fonamental per al Govern i per a la societat”.
Després de les explicacions dels polítics, va arribar l’hora dels estudiants, que els van fer arribar queixes i peticions. Les intervencions van abraçar un ampli espectre de matèries, des de les més lúdiques, com ara un local on poder celebrar un ball de fi de curs o la creació de lligues esportives interescolars, fins a d’altres de més serioses, com la petició d’un bus nocturn per agafar a la sortida de les discoteques o fórmules per intensificar les relacions entre els alumnes dels diferents sistemes educatius.