Andorra Turisme destinarà fins a 190.000 euros en l’acord de patrocini signat amb la Vuelta per a l’edició d’enguany. El conveni va ser presentat ahir pel ministre Claudi Benet, acompanyat també pel director general de la ronda espanyola, Javier Guillén, aprofitant l’acte a Fitur, on s’exposaven les novetats que vol potenciar el Principat de cara a la temporada d’estiu.
La presència andorrana a l’esdeveniment esportiu es traduirà en diferents actuacions, com ara la instal·lació d’un estand en el village de cada etapa o d’un cotxe amb promoció del país que s’incorporarà a la caravana publicitària. L’aspecte més destacat, però, seran les lones amb anuncis que es penjaran en el tram final del recorregut de cada jornada i, sobretot, un arc temàtic del Principat amb l’avís del darrer quilòmetre.
El director de la Vuelta va recordar que la retransmissió arriba a 147 països i que, justament, aquests moments definitius de cada etapa són els més seguits per televisió. Per tot això, Benet va mostrar-se convençut que s’està fent “una inversió molt encertada perquè parlem d’una gran repercussió”.
Durant l’acte de presentació de les novetats per a la temporada d’estiu, el ministre va remarcar que el repte és la “desestacionalització” i en aquest objectiu s’emmarquen productes com les rutes de cicloturisme –20 recorreguts amb més de 200 quilòmetres– o de senderisme, que es recullen en dues guies especialitzades. “Hem volgut presentar una Andorra més enllà de la que tot hom coneix i posar en relleu que hi ha una altra cara més enllà de l’esquí i de les compres”, va explicar al Diari un Benet que, assegurava, s’ha trobat que “quan surts, veus que la gent té aquest tòpic i no en saben res més”.
Al seu entendre, aquesta és la principal dificultat que cal superar per aconseguir que ser una destinació igual d’atractiva a l’estiu com ja ho és a l’hivern. “La gent se sorprèn quan veu que Andorra també existeix a l’estiu. Nosaltres no tanquem i hem de continuar oferint aquest potencial, insistir i treballar en això”, va apuntar un Benet que, a la vegada, reiterava la necessitat de “millorar l’atenció i el tracte als turistes.” En aquest sentit, va recordar que a final de mes s’encetarà una campanya interna de sensibilització per “conscienciar la gent de la importància del turisme”.
En un moment de l’acte, el ministre de Turisme va voler remarcar la importància del sector al país, tot recordant les dades de l’any 2010. El Principat va rebre nou milions de visitants, dels quals 4,5 espanyols.