Andorra Turisme i Unipublic, l’empresa organitzadora de la Vuelta, han tancat un acord per a la promoció del Principat en el transcurs de les tres setmanes en què es disputarà la ronda ciclista espanyola el 2011, segons ha anunciat el ministre de Turisme i Comerç, Claudi Benet, en la presentació de les novetats per a la temporada d’estiu que ha tingut lloc a Madrid.
D’aquesta manera, entre el 20 d’agost i l’11 de setembre, Andorra tindrà presència en la Vuelta a través de diferents accions de màrqueting que es portaran a terme. Així, l’arc que marca el darrer quilòmetre de cada etapa tindrà temàtica andorrana, fet que garantirà la presència d’Andorra a la televisió en els més de cent països que retransmeten la prova ciclista espanyola.
Així mateix, els darrers metres de l’arribada hi haurà lones publicitàries relatives al Principat, que disposarà també d’un estand al village de sortida de les diferents etapes. A més a més, l’acord assolit amb Unipublic preveu també la presència d’un cotxe vinilat íntegrament d’Andorra, que formarà part de la caravana publicitària durant totes les etapes i que permetrà donar a conèixer la marca Andorra i la destinació.
D’altra banda, Benet, que ha estat acompanyat del director general d’Unipublic a España, Javier Guillén, i del ciclista professional Igor Anton, ha explicat l’esforç fet al Principat per a la planificació de vint rutes per a ciclistes pels ports de muntanya d’Andorra, amb una xarxa de més de dos-cents quilòmetres en total, en la qual s’inclou informació sobre la dificultat dels trams.
Així mateix, el ministre ha avançat que al llarg d’aquest any estaran disponibles 54 rutes de senderisme per les diferents parròquies, reafirmant així Andorra com a destinació de turisme esportiu, i ha insistit en la voluntat de l’executiu de treballar per diversificar l’oferta turística, especialment en els camps del cicloturisme i del senderisme.