El president i el vocal de Socialdemocràcia i Progrés (SDP), Víctor Naudí i Delfí Roca, van criticar ahir la política que està duent a terme Andorra Turisme. En primer lloc, segons Naudi perquè totes les campanyes que realitzen acaben convertint el país en una destinació «low cost», fins i tot per al turista rus. A més, troben que «no s’estan fent prous esforços amb el turista francès».
En segon lloc, tal i com va voler posar sobre la taula Roca, perquè la funció d’Andorra Turisme «hauria de ser la de plataforma de coordinació» entre els comuns, el Govern i les empreses privades», però en comptes d’això, «s’ha convertit en una entitat on s’aboquen diners públics però va per lliure».
Com a conseqüències del que Roca considera una «manca de visió política» i «d’haver perdut el nord», el membre de SDP va posar l’exemple de la decisió del Comú d’Escaldes-Engordany de tancar l’avinguda Carlemany: «El carrer de la Unió hauria de ser el carrer de la secessió» ja que «trenca l’eix comercial» a més, «a comportat problemes circulatoris, de places de pàrquing i d’indicadors».
«COMPRAR EL TURISTA»/ Pel que fa als dos esdeveniments planificats per aquest estiu, l’espectacle de Cirque du Soleil i el Red Music, Roca va dir que sembla que Andorra Turisme «compri el turisme, en comptes de que el turisme vingui a comprar».
Relacionat amb el comerç, també es va criticar que «moltes marques han marxat perquè no s’han fet els esforços necessaris» com «amb el tema de les rebaixes».
Per altra banda, van criticar que no es promocionin els béns naturals del país i que no s’hagi fet «un Pla Nacional del paisatge». a més, «no veiem esforç en el turisme cultural».
Roca va concloure que «fins ara tot han estat focs d’artifici i improvisació».