Contractacions atípiques… però polítiques

Autor: ÀNGEL DALMAU
Font: BONDIA
Publicat el: 29 de Novembre de 2017

En les eleccions comunals del 2015 els ciutadans i ciutadanes d’Andorra la Vella i Santa Coloma van donar la majoria relativa (un 35,74%) a DA. La candidatura progressista d’SDP va rebre el suport de l’11,59% d’electores i electors. El sistema electoral va donar, així, la majoria absoluta –vuit consellers de Comú– a DA i no ens va permetre –malgrat, insisteixo, haver rebut l’11,59% de sufragis– tenir cap elegit al consell de comú.

Això no treu que responsablement fem el treball polític que pertoca per defensar la nostra visió del que hauria de ser i de fer el Comú.

Fa pocs dies hem pogut llegir l’acta de la junta de govern del Comú d’Andorra la Vella del 30 d’agost del 2017. La seva lectura ens ha permès assabentar-nos que en el departament de Secretaria General s’adopta el següent acord: “3. S’acorda l’adscripció, en comissió de serveis, del Sr. Alain Cabanes Galian en la plaça de tècnic especialista en programes esportius i activitats esportives, a comptar de l’1 de setembre del 2017, i en la plaça de cap d’àrea de projectes especials, a partir de la seva creació, una vegada hagi estat aprovada pel consell de comú en l’organigrama funcional, mentre es requereixin aquestes necessitats de servei i, com a màxim, fins al 31 d’agost del 2020, adaptant la classificació salarial que percebia de l’administració general a les classificacions vigents al Comú d’Andorra la Vella per a les referides places.”

Convé avaluar l’abast d’aquest acord.

Pel que sembla, el Comú ha descobert, sobtadament, que necessita un tècnic especialista en programes esportius que exerceixi, a més, de cap d’àrea en projectes especials. Què vol dir això? Que els responsables que durant anys i panys han gestionat els esports a la parròquia són incompetents? Que no en saben i que ho han fet tan malament que necessiten un tècnic? Que un sobtat augment del volum de feina demana la contractació d’un tècnic i cap d’àrea, en lloc d’un administratiu? O es tracta d’anar preparant una persona per ocupar, en un futur proper, algun mandat polític?

Aquesta contractació en règim de comissió de serveis del Sr. Alain Cabanes Galian, que fins ara tenia una activitat professional en l’ensenyament, és la d’un càrrec de confiança política perquè va més enllà, en el calendari convingut, del final del mandat de l’actual corporació. I si la cònsol d’Andorra la Vella no guanya en les properes eleccions? Què en farem d’aquest contracte? Que ja s’ho trobaran el proper mandat?

Així no es gestionen les contractacions, perquè darrere hi ha persones que poden veure’s afectades pel canvi de responsables polítics. I aleshores “la culpa” sempre és d’aquell que afronta el problema, perquè els altres “ja han marxat”.

A la pàgina 26 del programa electoral comunal de DA es deia: “Tenim clar que els diners públics són diners dels contribuents, dels ciutadans i que s’han de gestionar amb rigor i transparència.”

Doncs els acabem de trobar en un cridaner incompliment. Incorporar un càrrec de confiança més enllà del mandat comunal de DA, que té el termini el desembre del 2019, és gestionar diners públics sense rigor i amb molta irresponsabilitat.

I, com ho hem de qualificar, amb relació al rigor i la transparència? I si aquest càrrec de confiança incorporat resulta que era –és el cas– un dels candidats en la llista de DA a les eleccions comunals del desembre del 2015?

Els progressistes defensem una altra manera de portar el Comú, amb eficàcia en la gestió i eficiència en l’ús i el funcionament dels recursos i els serveis públics.

A Andorra la Vella i Santa Coloma convé una gestió exemplar, però dissortadament el que tenim avui és una mala gestió exemplar.