Davant d’aquest nou greuge cap a la nostra parròquia, el proppassat 9 de gener, el cònsol lauredià, Josep Majoral, responia dient que 25.000 euros és “una partida de diners simbòlics que no serveix per a res, ni tan sols per contractar els serveis d’un bon gabinet d’enginyers per fer un estudi per a un projecte particular”. Majoral afegia que hi veu una cortina de fum per dissimular que el projecte està estancat i “sense cap intenció de fer-hi res més”, perquè “queda la part més important i cada any en el pressupost hi destinen una petita quantitat de diners. Res, per quedar bé, o fer-ho veure, perquè tenim clar que no hi ha cap intenció d’acabar aquest projecte, que és important a nivell de país”. Jo mateix ho hagués pogut dir més fort, però no pas més clar.
Ara bé, convé recordar que el pressupost per a aquest any ja preveu partides plurianuals per inversió d’un total de 19,2 milions d’euros per tirar endavant el desviament de la Massana. És a dir, que hi ha diners per altres obres –a les quals no ens hi oposem pas– però la desviació de Sant Julià torna a quedar al fons del calaix del ministre d’Ordenament territorial.
Sembla ser que l’estudi que es va fer amb l’objectiu de conèixer la viabilitat del projecte massanenc apuntava que era més necessari que no pas el de Sant Julià. Un cop més, tornem a la casella de sortida, perquè els “interessos de polítics liberals de les valls del nord” –a què Albert Pintat es referia el 2011– semblen tornar a imposar-se en el darrer tram de legislatura al Consell General pel que fa a infraestructures.
I tornar a la casella de sortida vol dir continuar condemnant Sant Julià a un complicat i indigest nus de comunicacions al centre de la vila que genera exasperació i indignació quan es congestiona la circulació d’entrada i de sortida del país –especialment, l’avinguda Francesc Cairat– durant les hores punta, o quan els visitants tornen de passar el cap de setmana al país.
El desenllaç inacabat del desviament i els 25.000 euros “anecdòtics” que la gent de DA més Liberals han destinat enguany a la “finalització” del projecte, posen en evidència la seva nul·la voluntat per solucionar els problemes de circulació que pateix l’entrada sud del país i, per tant, la nostra parròquia.
I és que atendre els interessos d’uns quants va sempre en detriment dels interessos de la majoria. Al final, el lucre d’aquells a què es referia Albert Pintat l’haurem de pagar entre tots de la nostra butxaca, amb menys qualitat de vida i unes cues que ens resten qualsevol atractiu turístic. Tot emulant l’Oriol Ribas, em demano si “encara hi som a temps, a Sant Julià, a Andorra”…